۰۹۱۲۰۱۲۵۱۲۴
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 21 شهریور 1401 در ساعت 25 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در پی وقوع طوفان مونسون در مرداد ماه امسال بعضی از تجهیزات مانند انواع پمپ آب و دیزل ژنراتور و غیره برای کمک رسانی جهت مهار سیل وارد استان یزد شد در این راستا مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور نیز جهت بازدید و نظارت کردن برعملیات امداد با هدف مدیریت حادثه به این استان سفری داشت.

جلال علمدار سرپرست شرکت آب و فاضلاب یزد گفت: اتابک جعفری و گروه همراهش ضمن سرکشی به تصفیه خانه فاضلابی که در شهر یزد قرار داشت، از میزان دبی خروجی این تصفیه خانه بازدید کردند.

وی گفت: گروه های عملیاتی در آماده باش کامل بودند به طوری که پمپ های اس پی و دیزل ژنراتورها و باقی ملزومات جهت امدادرسانی فراهم شده بودند.

کمک رسانی از طرف استان خراسان رضوی

شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی برای کمک به مناطق سیل زده در مرداد ماه گروه های رفع اتفاق و تانکرهای آبرسانی این شهر را به مناطق مذکور ارسال نمودند، که شامل دو گروه و دو تانکر آبرسانی می شود.

رضا یاقوتی نیا رئیس اداره بحران آبفای خراسان رضوی گفت: در پی درخواست شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای کمک به مناطق سیل زده یزد جهت رفع اتفاق، دو گروه که شامل شش نیروی متخصص بودند به این استان اعزام شدند.

وی گفت: این دو گروه رفع اتفاق آب از دو شهر، و دو ارگان این استان بودند بدین ترتیب که از شهر نیشابور تیم اعزامی از شرکت تبصره دو این شهر بودند و از سبزوار و گروه اعزامی از شرکت آبفای این شهرستان بودند که به استان یزد فرستاده شدند.

وی ادامه داد: تجهیزات اعزامی که به همراه گروه های رفع اتفاق از دو شهر نیشابور و سبزوار به شهر یزد ارسال شدند شامل این موارد است: تعداد دو عدد ماشین عملیاتی که به وسیله موتوربرق تجهیز شده بودند، گرانکش دستی و تیفور، پمپ آبکش و روبین و لوله برزنتی که هفتم مرداد ماه از این دو شهر به یزد فرستاده شدند.

وی در پایان گفت: برای کمک رسانی به مردم سیل زده در استان اصفهان نیز تعداد دو عدد ماشین تانکر آبرسانی که ظرفیت آنها ۳۰ مترمکعب بود ارسال گردید.

کمک رسانی از طرف استان اصفهان

گروه امدادی با تجهیزات کامل اعم از پمپ آب و دیزل ژنراتور و انواع خودروهای لازم از طرف آب و فاضلاب استان اصفهان در مرداد ماه به شهر یزد فرستاده شدند که در این راستا مورد بازدید رئیس و معاون بهره برداری مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار گرفت.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و پدافندغیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: با شروع طوفان مونسون و سیل سهمگینی که در استان یزد روی داد در تاریخ جمعه ۷ مرداد ماه وسایل و خودروهایی به شهر یزد ارسال شدند که شامل این موارد هستند: دو عدد پمپ خودمکش ۶ اینچ، بادیسان بحران ( دارای سه عدد پمپ آب کش و لجن کش چهار و شش اینچی، دیزل ژنراتور و جرثقیل سه تن )، یک دستگاه ولو و تریلر و دو دستگاه ایسوز بحران که دارای تجهیزات کامل اولیه است ارسال شد، تا آبفای استان اصفهان نیز با وجود اینکه در این استان دستگاه های مربوطه خود با بحران سیل روبه رو شده بودند همراه با تمام ارگان ها که از تمام سطح کشور برای امداد به شهر یزد فرستاده شدند سهم خود را از این همیاری انجام داده باشند. به این نکته نیز باید اشاره کرد که جهت کمک رسانی و امداد هرچه بهتر در زمان وقوع حوادث غیرمنتظره آبفای استان اصفهان تصمیم گرفت که اولین پایگاه مدیریت اتفاقات صنعت آب و فاضلاب کشور را در استان احداث کند.

سفر مدیر عامل آبفای کشور به شهر یزد

در طی سفری که مدیر عامل آبفای کشور به شهر یزد در مرداد ماه امسال به دلیل وقوع سیل داشتند، بیان کردند: تجهیزات و ملزومات کافی اعم از انواع پمپ و دیزل ژنراتور به تمام نقاط سیل زده در سراسر کشور ارسال گردید و امداد رسانی به وسیله هلال احمر و سایر بخش ها و ارگان ها از این گروه های عملیاتی آب و فاضلاب و کمک های مردمی صورت پذیرفت.

اتابک جعفری درباره جزئيات بازبینی از نواحی سیل زده بیان کرد: ملزومات لازم و وسایل کافی و ضروری مانند پمپ های آب و ماشین های مخزن دار آبرسانی برای استان درگیر سیل از استان های مجاور و مشخص به سمت مناطق سیل زده فرستاده شد.

وی در ادامه سخنانش گفت: با بسیج کردن و فرستادن گروه های متخصص و فنی و امداد آب و فاضلاب به مناطقی که درگیر سیل شده بودند و همچنین فراهم کردن تجهیزات لازم و ضروری برای مدیریت کردن بحران به وجود آمده که شامل پمپ، لجن کش، تانکرهای مخزن دار آبرسانی و دیزل ژنراتور از سوی شرکت های آب و فاضلاب استان ها برای شهرداری ها بود مشکلی از لحاظ تخلیه آب ناشی از سیل در محل های دچار آبگرفتگی وجود نداشت.

جعفری درباره وضعیت استان یزد گفت: با توجه به مشکلات به وجودآمده ناشی از سیل که حاصل طوفان مونسون بود شرکت آب و فاضلاب استان با مدیریت کردن درست در شهر یزد قطعی آبی برای اهالی به صورت حاد ایجاد نشد.

وی در پایان گفت: بخش دیگر عملیات های انجام شده به دست تیم های اعزامی در شهرهای دیگر یزد مربوط به برطرف کردن خسارات ناشی از شکسته شدن لوله های آب و شبکه توزیع آب بود که به طور کامل بازسازی و وارد مدار شدند.

کمک رسانی از طرف آبفای مشهد

سرپرست دفتر مدیریت بحران و SHE آبفای مشهد درباره فعالیت های انجام شده توسط شرکت آب وفاضلاب مشهد در زمان وقوع سیل مرداد ماه استان یزد گفته بود: ۱۶ نفر از مجموعه گروه های امدادی و واکنش سریع به مناطق سیل زده اعزام شدند.

رضا عبدالله نژاد گفت: به دلیل آسیب هایی که در شهرهای مختلف استان یزد به زیرساخت ها وارد شد. قبل از اینکه این ۱۶ نفر که شامل ۵ تیم و در قالب سه گروه بودند به این استان اعزام شوند مذاکرات و تبادل اطلاعاتی را با مدیریت بحران، پدافندغیرعامل آبفای یزد انجام داد که در نتیجه این شور مسئول عملیات و ارزیاب تخصصی به نقاط حادثه دیده شهرهای مختلف یزد اعزام شدند تا ضمن سرکشی و شناسایی موارد ضروری تیم های مدنظر با آگاهی کامل در مکان های آسیب دیده حضور یابند.

عبدالله نژاد در ادامه گفت: علاوه بر تیم های اعزامی ۸ نفر نیروی عملیاتی که با دو دستگاه خودرو بودند راهی مناطق سیل زده شدند. وی گفت تجهیزات و لوازم مورد نیاز که ارسال شد مانند پمپ روبین، و پمپ هایی جهت جمع آوری آب های اضافی و آلوده و کثیف مانند لجن کش، کف کش بودند و همچنین موتوربرق، هیلتی و ملزومات و ابزار تخصصی لازم بودند که در اولین فرصت به نواحی حادثه دیده از سیلاب اعزام شدند.

سرپرست اداره مدیریت حوادث، پدافندغیرعامل آبفای مشهد گفت: وسایل و تجهیزات خودرویی که به نواحی سیل زده یزد ارسال شدند شامل این موارد هستند: دو دستگاه واترجت نیسان و خاور و تانکر سیار آبرسانی.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
تأمین اعتبارات بی سابقه جهت فعالیت های مختلف از جمله نصب الکتروپمپ شناور جهت رفاه ساکنان گچساران تأمین اعتبارات بی سابقه جهت فعالیت های مختلف از جمله نصب الکتروپمپ شناور جهت رفاه ساکنان گچساران خلاصه اخبار مربوط به نصب و تعویض پمپ آب و ایستگاه های پمپاژ و شبکه آبرسانی بهار ۱۴۰۲ خلاصه اخبار مربوط به نصب و تعویض پمپ آب و ایستگاه های پمپاژ و شبکه آبرسانی بهار ۱۴۰۲ نصب الکتروپمپ های آب و اجرا، بازسازی و گسترش شبکه آبرسانی در رامسر نصب الکتروپمپ های آب و اجرا، بازسازی و گسترش شبکه آبرسانی در رامسر یخ زدگی تجهیزات آبرسانی و پمپ های آب ساختمان ها در مشهد یخ زدگی تجهیزات آبرسانی و پمپ های آب ساختمان ها در مشهد خلاصه اخبار مربوط به نصب و تعویض پمپ آب ایستگاه های پمپاژ و شبکه های آبرسانی پاییز ۱۴۰۱ خلاصه اخبار مربوط به نصب و تعویض پمپ آب ایستگاه های پمپاژ و شبکه های آبرسانی پاییز ۱۴۰۱ پمپ های استفاده شده در شهر یزد هنگام وقوع طوفان مونسون در تابستان ۱۴۰۱ پمپ های استفاده شده در شهر یزد هنگام وقوع طوفان مونسون در تابستان ۱۴۰۱ استفاده از انواع پمپ آب توسط آبفای خوزستان هنگام ورود سامانه مونسون در مرداد ماه استفاده از انواع پمپ آب توسط آبفای خوزستان هنگام ورود سامانه مونسون در مرداد ماه فعالیت های انجام شده مانند نصب پمپ آب جدید برای رفع کمبود آب ۳ شهرستان خراسان رضوی فعالیت های انجام شده مانند نصب پمپ آب جدید برای رفع کمبود آب ۳ شهرستان خراسان رضوی طرح تجهیز کردن چاه های سیستان و بلوچستان با الکتروپمپ جهت انتقال آب از حرمک طرح تجهیز کردن چاه های سیستان و بلوچستان با الکتروپمپ جهت انتقال آب از حرمک خلاصه اخبار مربوط به نصب و تعویض پمپ آب آذر ۱۴۰۰ خلاصه اخبار مربوط به نصب و تعویض پمپ آب آذر ۱۴۰۰ سرعت بخشیدن به بازسازی و تکمیل شبکه فاضلاب اهواز سرعت بخشیدن به بازسازی و تکمیل شبکه فاضلاب اهواز خلاصه اخبار مربوط به نصب و تعویض پمپ آب آبان ۱۴۰۰ خلاصه اخبار مربوط به نصب و تعویض پمپ آب آبان ۱۴۰۰ اصلاح و تکمیل کردن ۳ حلقه چاه در شهرستان سیمرغ اصلاح و تکمیل کردن ۳ حلقه چاه در شهرستان سیمرغ خلاصه اخبار مربوط به نصب و تعویض پمپ آب مهر ۱۴۰۰ خلاصه اخبار مربوط به نصب و تعویض پمپ آب مهر ۱۴۰۰ انجام طرح هایی جهت رفع مشکل کمبود آب شهر باینگان انجام طرح هایی جهت رفع مشکل کمبود آب شهر باینگان خلاصه اخبار مربوط به نصب و تعویض پمپ آب شهریور ۱۴۰۰ خلاصه اخبار مربوط به نصب و تعویض پمپ آب شهریور ۱۴۰۰ اخبار پمپ آب شهرستان رامهرمز شهریور ۱۴۰۰ اخبار پمپ آب شهرستان رامهرمز شهریور ۱۴۰۰ اخبار پمپ آب شهرستان سنقر و کلیایی شهریور ۱۴۰۰ اخبار پمپ آب شهرستان سنقر و کلیایی شهریور ۱۴۰۰ اخبار پمپ آب اصفهان شهریور ۱۴۰۰ اخبار پمپ آب اصفهان شهریور ۱۴۰۰ اخبار پمپ آب گیلان شهریور ۱۴۰۰ اخبار پمپ آب گیلان شهریور ۱۴۰۰
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()